Transformacja barwy pojazdu – obklejanie samochodu

Często zdarza się, że kupiony przez nas wehikuł po poprzednim właścicielu bynajmniej nie posiada odpowiedniego koloru, ale nabyliśmy go ponieważ był w należytym stanie technicznym i również posiadał nowocześniejsze wnętrze. Czasem nawet kupując nowiuteńki automobil lista możliwych barw karoserii potrafi wydawać się licha. Wówczas z odsieczą przyjdzie nam folia do całościowego obklejenia auta.

Pokrywanie pojazdu folią to trendująca także w naszym kraju forma transformacji koloru auta. Co roku tworzy się jeszcze więcej punktów, które mogą należycie zamontować folię samochodową. Ów rodzaj upiększania przyszedł naturalnie z krajów zachodnich, gdzie jest wyjątkowo rozpowszechniony. Tam ludzie stosunkowo łatwo zauważyli, że jest to prostszy szybszy oraz przystępniejszy sposób na całkowitą odmianę pojazdu.

Jak więc przebiega takie wyklejenie? Płachty folii są przyklejane na adekwatnie przygotowaną chemikaliami karoserię samochodu. W kosztowniejszych opcjach montażu auto rozkładane jest z szybko demontowalnych fragmentów nadwozia jak drzwi, lampy, migacze, lusterka boczne itd. Naturalnie folię można nakleić i bez rozbierania nadwozia, wprawdzie demontaż nadwozia pozwala na banalniejsze dodatkowo skuteczniejsze wkomponowanie kawałków folii i co za tym idzie wyższą jakość przeprowadzonej modyfikacji. Fachowe warsztaty umieją tak uskutecznić proces powtórnego montażu, że jakość zmontowania nadwozia jest analogiczna z fabryczną.

Jeżeli auto jest już wstępnie przystosowane, przebiega przyklejenie folii. Jest to proces stosunkowo skomplikowany, ponieważ folia posiada małą grubość (od 50 do 100 mikronów) i ma bardzo mocny klej. W dłuższej perspektywie determinuje to o wysokiej jakości obklejania, lecz zdecydowanie utrudnia montowanie. Jakby tego było mało folia nakładana jest ogromnymi arkuszami, naturalnie by nie było śladów łączenia na brzegach nadwozia a całość była absolutnie monolityczna. Należy dostrzec jak istotne w przebiegu montażu są warunki termiczne. Temperatura jest skrupulatnie wskazana w dokumentacji wytwórcy folii, a po zakończeniu obklejania auto potrzebuje zostać precyzyjnie wygrzane.

Po skończeniu, w wypadku prawidłowo poprowadzonej operacji, skutek może być cudowny. Z zewnątrz bynajmniej nie da się stwierdzić, że auto jest oklejone. Ważnym jest ponadto fakt kilkuletniej (nierzadko nawet dziesięcio letniej) rękojmi na poprowadzone modyfikacje.